TEKNIKA TË NDRIÇIMIT

8 këshilla për të përfituar sa më shumë nga drita e ambientit

Drita është elementi më thelbësor i çdo fotografie që bëjmë. Zbuloni se si të kërkoni dritën më të mirë – qoftë ajo natyrore apo artificiale – dhe konfigurimin që ju nevojitet për ta fiksuar.
Një kamerë Canon EOS R6 shkrep një imazh të një fëmije që mban tullumbace në dorë me diellin që perëndon në sfond.

Kur kushtet e ndriçimit funksionojnë në harmoni me skenën ose subjektin para jush, rezultatet mund të jenë sensacionale. Të mësosh se si të njohësh burimin më të mirë të dritës së ambientit, qoftë ky natyral apo artificial, mund të sjellë përfitime të mëdha. Më e mira nga të gjitha, nuk keni nevojë për një komplet të shtrenjtë ndriçimi për ta shfrytëzuar më së miri. Gjithçka që ju nevojitet është një sy i mësuar me ndriçimin. Sapo të filloni të kërkoni, do të zbuloni se ndodhet kudo.

Këtu janë tetë këshilla për të zotëruar fotografimin me dritën e ambientit.

1. Përdorni kohën e ditës në avantazhin tuaj

Një varkë lundron përgjatë mesditës në lumin Douro në Porto, Portugali. Shkrepur në një Canon EOS R6 me objektiv Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM.

Në mesditën e një dite të kthjellët, rrezet e diellit janë nga lart-poshtë, me ngjyrë të ftohtë dhe krijojnë hije të forta mbi bregun e lumit Porto. Shkrepur në Canon EOS R6 me objektiv Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM në 44mm, 1/125 sek, f/10 dhe ISO100.

Dielli perëndon mbi lumin Douro në Porto, Portugali. Shkrepur në një Canon EOS R6 me objektiv Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM.

Afër muzgut, këndi i ulët i dritës së diellit është më i ngrohtë, më i butë dhe më atmosferik. Drita nxjerr detaje, duke theksuar mjedisin me një lojë tërheqëse dritë-hijesh. Shkrepur në Canon EOS R6 me objektiv Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM në 24mm, 1/100 sek, f/10 dhe ISO640.

Toka është gjithmonë në rrotullim, ndaj dhe këndi dhe cilësia e dritës natyrore ndryshon gjatë gjithë kohës. Në mesditë, nën një diell të ndritshëm e qiell të pastër drita do të jetë nga lart-poshtë dhe e fortë, duke nxjerrë imazhe me kontrast të fortë. Fotografët priren të mos e pëlqejnë këtë lloj drite, por mund të funksionojë nëse qëllimi është që rrezet e diellit të bëhen pjesë e skenës.

Kur dielli ulet më poshtë në qiell, drita duhet të përshkojë më shumë nga atmosfera e Tokës. Gjatësitë më të ulëta të valës në spektrin e ngjyrave, si e kaltra dhe vjollca, shpërndahen nga grimcat në atmosferë, kështu që ngjyrat bëhen më të buta dhe më të ngrohta. Kjo është arsyeja pse drita e mbrëmjes dhe perëndimi i diellit janë të kuqe dhe të verdha vibrante dhe pse koha menjëherë pas lindjes së diellit dhe pak para perëndimit njihet si ora e artë.

2. Përfitoni sa më shumë nga kushtet e motit

Pemë të zhveshura të mbuluara në mjegull blu. Shkrepur në Canon EOS RP me objektiv Canon RF 35mm F1.8 MACRO IS STM.

Retë dhe mjegulla zbutin dhe shpërndajnë dritën natyrale për rezultate atmosferike. Shkrepur në Canon EOS RP me objektiv Canon RF 35mm F1.8 MACRO IS STM në 1/160 sek, f/7.1 dhe ISO250.

Një burrë qëndron në një pyll në një ditë dimri, me kamerën Canon të vendosur në stativ.

Drita e turbullt në një mëngjes dimëror është ideale për të kapur pamje atmosferike të skenave të fshatit.

Kushtet e motit kanë një ndikim të madh në cilësinë e dritës natyrore. Në një ditë me vranësira, retë i shpërndajnë rrezet e diellit dhe hijet bëhen më pak të forta. Ngjashëm, mjegulla dhe shiu mund ta zbutin dhe ftohin më tej dritën.

Koha e vitit luan gjithashtu një rol. Varet nga vendi ku ndodheni në rruzull, por përgjithësisht në dimër, animi i tokës bën që dielli të jetë më larg, duke e bërë këndin e dritës më të ngushtë. Pra, edhe pse ditët janë më të shkurtra, ne kemi faktikisht më shumë dritë të drejtuar me të cilën të punojmë. Nga ana tjetër, gjatë verës, dielli arrin një pikë më të lartë në qiell, kështu që është më shumë nga lart-poshtë dhe më pak e dobishme për fotografi gjatë orëve rreth mesditës.

"Zgjedhja juaj e cilësimeve mund të jetë më komplekse në dimër, kur shkrepni dëborë ose qiell me re," - shpjegon përfaqësuesi i nderit i Canon, Sebastien Devaud. “Është më mirë të rrisni pak ekspozimin, përkundër cilësimit të ekspozimit automatik, në mënyrë që bora ose qielli të duken më të bardhë sesa gri. Shkrepja në bardhezi është një mënyrë e mirë për të përmirësuar anën dramatike të këtij sezoni, ndërsa mjegulla, vesa, retë e ulëta ose uji gjithashtu mund t'u shtojnë një atmosferë të veçantë pamjeve të dimrit."

3. Përdorni dritën e ambientit për portrete

Një portret, i ndriçuar nga ana dhe i shkrepur në Canon EOS R6 me objektiv Canon RF 50mm F1.8 STM, i një personi me flokë kaçurrelë biondë që shikon drejtpërdrejt kamerën.

Pozicionimi i subjektit pranë një dritareje të madhe ose baxhe është mënyrë ideale për të shfrytëzuar dritën e ambientit. Një dritare në të majtë të kamerës këtu krijon një brez tërheqës me dritë të butë dhe natyrale. Mund të provoni të eksperimentoni me perde ose rrjeta për të shpërndarë dritën drejt efektit të dëshiruar. Shkrepur në Canon EOS R6 me objektiv Canon RF 50mm F1.8 STM në 1/200 sek, f/2,8 dhe ISO500.

Një balerinë mban ekuilibër me njërën këmbë dhe krahët e shtrirë ndërsa rrezet e diellit kalojnë mes grilave përpara saj. Shkrepur në Canon EOS R6 me objektiv Canon RF 50mm F1.2L USM.

Drita e ndritshme e diellit që kalon mes grilave këtu është përdorur për një efekt më dramatik, duke formuar një element thelbësor të pamjes. Shkrepur në Canon EOS R6 me objektiv Canon RF 50mm F1.2L USM në 1/1500 sek, f/2 dhe ISO200. © Javier Cortes - përfaqësues nderi i Canon

Në shumicën e ambienteve të brendshme ka të ngjarë të ketë xhepa drite natyrale të bukur për t'u fiksuar. Një dritare mundëson një brez me ndriçim të butë të ngjashëm me kutinë zbutëse të studios. Pra, nëse shkrepni njerëz në ambiente të brendshme, kërkojuni t'i afrohen një dritareje dhe të fikin çfarëdo ndriçimi artificial.

Mund të përdorni gjithashtu një reflektor për të pasqyruar dritën nga jashtë drejt subjektit tuaj. Pasqyruesi mund të jetë edhe një letër e madhe e bardhë apo letër alumini. Pasqyruesi krijon dritë të butë e natyrale, të cilën mund ta drejtoni me kënd sikur të ishit duke drejtuar blicin.

Një fëmijë në një fushë duke mbështetur krahun mbi një hu. Drita e drejtpërdrejtë e diellit po hedh hije të ashpra mbi fytyrën e tij. Shkrepur në Canon EOS R6 me objektiv Canon RF 50mm F1.8 STM.

Një reflektor i thjeshtë mund të jetë i dobishëm për portrete në ditët me diell. Këtu, rrezet e diellit direkte krijojnë hije të ashpra. Shkrepur në Canon EOS R6 me objektiv Canon RF 50mm F1.8 STM në 1/250 sek, f/5,6 dhe ISO100.

Një fëmijë në një fushë duke mbështetur krahun mbi një hu. Është përdorur reflektor për të zbutur dritën. Shkrepur në Canon EOS R6 me objektiv Canon RF 50mm F1.8 STM.

Në këtë imazh, reflektori përdoret për ta pasqyruar dritën drejt hijes dhe për të reduktuar kontrastin. Shkrepur në Canon EOS R6 me objektiv Canon RF 50mm F1.8 STM në 1/250 sek, f/5,6 dhe ISO100.

Cilësia e dritës bën dallim të madh te portretet në natyrë. Drita e fortë e diellit mund të jetë a pakëndshme për fytyrat pasi krijon hije të forta dhe bën që subjektet të picërrojnë sytë. Kushtet me re janë optimale, pasi drita e butë redukton hijet.

Nëse dielli po shkëlqen dhe mezi prisni të mbulohet me re, mund të provoni të shkrepni portrete nën hijen e një peme ose një ndërtese, pasi drita është më e butë dhe më e përshtatshme për fytyrat. Ose mund të provoni të kontrolloni dritën me një reflektor, ose duke e hijezuar subjektin, duke e pasqyruar dritën drejt hijeve ose duke përdorur një panel shpërhapës. Një reflektor efikas dhe ekonomik 5-në-1 do të ishte ideal. Merrni parasysh ngjyrën e lëkurës së modelit kur zgjidhni një ngjyrë reflektori.

Një fëmijë në një fushë duke mbështetur krahun mbi një hu. Është përdorur një reflektor për t'i hijezuar fytyrën. Shkrepur në Canon EOS R6 me objektiv Canon RF 50mm F1.8 STM.

Këtu, reflektori është përdorur për të mbrojtur fytyrën nga dielli për rezultate më të buta. Shkrepur në Canon EOS R6 me objektiv Canon RF 50mm F1.8 STM në 1/250 sek, f/5,6 dhe ISO640.

Një fëmijë në një fushë duke mbështetur krahun mbi një hu. Një panel shpërhapës është përdorur për të zbutur rrezet e diellit. Shkrepur në Canon EOS R6 me objektiv Canon RF 50mm F1.8 STM.

Në krahasim, paneli shpërhapës nga një reflektor 5-në-1 zbut dritën e diellit për një portret më të ekuilibruar. Shkrepur në Canon EOS R6 me objektiv Canon RF 50mm F1.8 STM në 1/250 sek, f/5,6 dhe ISO100.

4. Përdorni dritën e ulët në avantazhin tuaj

Një pemë e vetmuar në një kodër, e siluetuar kundër një qielli blu në muzg. Shkrepur në një Canon EOS R6 me objektiv Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM.

Fotostabilizimi i integruar (IBIS) në kamerat e EOS R System, si p.sh. EOS R6, ju mundëson shkrepjen dorazi të fotove në dritë të ulët dhe shpejtësi diafragme deri në dy-tri sekonda. Shkrepur në Canon EOS R6 me objektiv Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM në 27mm, 2 sek, f/11 dhe ISO100.

Ndërsa dielli bie nën horizont, drita e mbetur natyrale merr ngjyrat e ftohta blu të muzgut. Kjo mund të jetë një kohë e përshtatshme për të dalë me kamerën tuaj. Por për shkak se nivelet e dritës janë kaq të ulëta, ju nevojitet një kamerë me rendiment të mirë në dritë të ulët. Kamerat me sensorë më të mëdhenj janë në gjendje të mbledhin më shumë dritë natyrale gjatë zbehjes, veçanërisht kur përdoren në kombinim me një objektiv me aperturë maksimale të gjerë.

Në muzg mund t'ju duhet të ulni shpejtësinë e shkrehësit për të lejuar më shumë dritë në sensorin e kamerës. Kamerat pa pasqyrë të EOS R System të Canon ofrojnë IBIS revolucionar, ndaj mund ta mbani kamerën dorazi për ekspozime prej një sekonde ose më shumë, pa u shqetësuar nëse shkrepja e kamerës do të prishë pamjen.

5. Zgjidhni cilësimet më të mira për mjedisin tuaj

Një pamje nga afër e një objektivi Canon 50mm të lidhur me një Canon EOS R6.

Objektivat me aperturë më të gjerë apo "më të shpejtë", si p.sh. Canon RF 50mm F1.8 STM ose RF 24mm F1.8 MACRO IS STM, janë ideale për fotografinë në dritë të ulët.

Ekrani me prekje i një Canon EOS R6 tregon cilësimet e modalitetit Manual.

Provoni të përdorni modalitetin Manual (M) me Auto ISO për imazhe me dritë natyrale, në mënyrë që të keni kontroll si mbi shpejtësinë e diafragmës, ashtu edhe mbi aperturën.

Nëse nuk e keni problem ta caktoni vetë aperturën dhe shpejtësinë e shkrehësit, atëherë një nga mënyrat më të mira të ekspozimit për shkrepjen në dritë natyrale është modaliteti Manual (M) me Auto ISO. Kështu kamera nxjerr ISO optimale për dritën e ambientit. Një cilësim i mirë i ekspozimit të përgjithshëm në dritën e ditës është shpejtësia 1/200 sek e shkrehësit, apertura f/8 dhe ISO Auto. Në mbrëmje, kur nivelet e dritës janë më të ulëta, hapeni aperturën në f/2.8 ose çfarëdo që është më e gjerë për të mbajtur nivelet e ISO të ulëta për shkrepje më të mprehta dhe me më pak zhurmë. Këtu e tregon më mirë veten një objektiv me aperturë të shpejtë maksimale si Canon RF 50mm F1.8 STM.

Drita e ulët shpesh detyron shkrepjen me ISO të lartë, çka mund të sjellë rritje të zhurmës në figurë. Vetëfokusimi mund të jetë gjithashtu më sfidues. Por kur përdorni një kamerë rendimenti të mirë me dritë të ulët, si Canon EOS R6 ose EOS R7, mund të arrini ende rezultate të pastra me ISO të larta, si 3200 e lart. Për më tepër, sistemi i vetëfokusimit që kryeson në kategorinë e vet funksionon pothuajse në errësirë totale.

6. Përkoni ekuilibrin e së bardhës me kushtet e temperaturës

Ekrani me prekje në pjesën e pasme të një kamere Canon shfaq lule rozë dhe modaliteti i kamerës është caktuar në "Cloudy".

Përkojini cilësimet e balancës së të bardhës me kushtet në mënyrë që ngjyrat të jenë të sakta.

Përveç cilësisë së dritës natyrale, duhet të mendojmë edhe për ngjyrën. Kjo mund të ndryshojë në harkun e ditës. Në mëngjes, është mjaft ngrohtë. Në mesditë, është më e freskët, dhe në mbrëmje, bëhet përsëri e ngrohtë. Ne e masim këtë në gradë Kelvin dhe ndryshimi mund të luhatet nga 2000K në agim në 7000K në dritën e plotë të ditës.

Ngjyrat gjithashtu mund të bëhen më të ftohta nëse jeni në hije ose nën mbulimin e reve. Kështu, caktojeni balancën e së bardhës që të përkojë me kushtet duke përdorur një nga modalitetet e paracaktuara. Nëse keni dyshime, shkrepni në formatin RAW, pasi mund të zgjidhni çfarëdo ekuilibri të bardhë më pas kur i redaktoni fotot në përpunimin RAW dhe programin e redaktimit të fotografive, siç p.sh. Digital Photo Professional falas nga Canon.

7. Regjistroni ekspozime të gjata pas rënies së errësirës

Një pemë e gjatë qëndron e vetmuar në muzg, me një qiell të gjerë blu nga pas. Shkrepur në një Canon EOS R6 me objektiv Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM.

Një ekspozim i gjatë mjegullon retë që lëvizin ngadalë këtu. Shkrepur në Canon EOS R6 me objektiv Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM në 29mm, 137 sek, f/22 dhe ISO100.

Një kamerë Canon e drejtuar nga një pemë e vetmuar krahas një smartfoni që shfaq programin Canon Camera Connect.

Mund të përdorni programin Canon Camera Connect për të ndezur dhe fikur ekspozimin e llambës nga telefoni; është kaq e thjeshtë.

Pozicionimi i kamerës në një sipërfaqe të qëndrueshme ose stativ ju mundëson të kapni skena në muzg apo edhe nën dritën e hënës, pasi ju mundëson shkrepjen me shpejtësi shumë të ulëta shkrehësi që shkojnë nga pak deri në shumë sekonda. Nëse e lidhni kamerën me programin Canon Camera Connect, mund të përdorni telefonin për të aktivizuar shkrehësin, për të nisur dhe ndaluar ekspozimet e llambave dhe për të shkrepur në distancë. Kjo është e dobishme nëse kamerën e keni në një pozicion ku është e vështirë të shikoni ekranin LCD, ose për poza ku edhe lëvizja më e vogël e kamerës do të shkaktonte turbullim ose prishje të efektit.

8. Jini të vetëdijshëm për subjektin dhe rrethinat

Një fëmijë i ulur në një gardh duke mbajtur një tufë balonash të siluetuara kundër diellit që perëndon. Shkrepur në një Canon EOS R6 me objektiv Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM.

Përdorni kompensimin negativ të ekspozimit për të nënekspozuar planin e parë për silueta të theksuara ndaj diellit që perëndon. Shkrepur në Canon EOS R6 me objektiv Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM në 24mm, 1/250 sek, f/16 dhe ISO100.

Një foto e shkrepur në dritë të ulët e një modeli me jakë të ngritur që pozon përballë dritave të turbulluara të rrugëve. Shkrepur në Canon EOS R me objektiv Canon RF 85mm F1.2L USM DS.

Dritat e turbullta të rrugëve ofrojnë një sfond atmosferik për këtë portret me dritë të ulët. Shkrepur në Canon EOS R me objektiv Canon RF 85mm F1.2L USM DS në 1/160 sek, f/1.2 dhe ISO800.

Cilësi të ndryshme të dritës natyrore mund t'u përshtaten subjekteve të caktuara. Drita delikate e dritares, për shembull, mund të jetë ideale për portrete profili të ulët. Përkundrazi, rrezet e drejtpërdrejta të diellit janë optimale për paraqitjen e ngjyrave dhe të relieveve vibrante si p.sh. për gëzofin apo puplat në fotografinë e kafshëve të egra. Hijet e gjata mund të funksionojnë më së miri për skenat arkitekturore dhe të rrugëve, ndërsa ndriçimi i pasmë nga perëndimi i diellit është ideal për të kapur silueta përkundër qiellit vibrant.

Ju gjithashtu mund të përfitoni maksimumin nga drita artificiale e ambientit, si p.sh. fenerët e rrugëve, abazhurët e tryezave ose vezullimi nga një zjarr i hapur apo gropë zjarri.

Ka një larmi të mrekullueshme të dritës së ambientit, ndaj sa herë që jeni në natyrë me kamerën me vete, mendoni: a është drita solide apo e butë, e fortë apo e dobët, e ngrohtë apo e ftohtë, nga lart-poshtë apo anash? Merruni dorën këtyre bazave të ndriçimit dhe të jeni të sigurt se fotot tuaja do të dalin të shkëlqyera, pavarësisht nga kushtet.



Shkruar nga James Paterson

Produktet e lidhura

Artikujt e lidhur